torstai 9. huhtikuuta 2015

Elämäni pääsiäisporsaana

Kyllä täällä vielä henki pihisee. Erityisesti astmaa potevan aviomiehen keuhkoissa. Mutta ei siitä sen enempää - eihän tämä hänen tarinansa ole.

En ole käynyt vaa'alla. Tai siis olen, mutta astuttuani vain vasemmalla jalalla sen päälle totesin, että oikeaa jalkaa on ihan turhaa edes ottaa mukaan, kun jo puolikas minua painaa niin paljon.

En enää edes muista, mitä kaikkia tekosyitä minun piti teille ripittää, mutta ei kai sen väliä. Ei taida mikään miksikään muuttua, vaikka kuinka itkisin kurjaa kohtaloani; tulin, söin ja söin lisää. Siinä koko totuus.

Pääsiäiseksi olin tosin antanutkin itselleni luvan repsahtaa. Tosin neljä päivää on hiukan liian pitkä aika repsahdukselle. Ei sitä siinäkään ajassa onneksi ihan veneen alle kerkiä, mutta kohtuus se olisi oltava kerjätessäkin. Muu perhe oli siis reissussa koko pääsiäisen, ja minä olin kotona opiskelutovereineni opintojen edistämistä yrittämässä. Sellaista tehokasta aikaahan ei sovi terveellisten ruokien kokkailuun käyttää (ja ihminen tarvitsee lomaa joskus ihan kaikesta, myös ruoanlaitosta). Joten elimme mämmillä, karkilla ja pakastepinaattipizzalla. Oli hyvää, ei käy kieltäminen. Mutta ei sen paremmin käy kieltäminen sitäkään, että olipas hyvää ensimmäistä kertaa päästä moisen rupeaman jälkeen ihan oikeaa ruokaa syömään.

Ai niin, flunssahan se yksi tekosyy oli. Ollaan oltu kipeänä koko völjy vuoronperään. Mutta nyt kai oltaisiin jo voiton puolella. Että sekin kortti on sitten jo käytetty, ja kohta olisi otettava vastuu omista tekosistaan tai tekemättä jättämisistään ;)

Muuten elämä on oikein kivaa edelleenkin; Päivällisen laittoa olen harrastanut hyvällä menestyksellä, se on integroitunut niin luontevaksi osaksi elämäämme että en osaa enää sitä skipata kun koko porukka ollaan kotona! Ideoita saa kertoa edelleenkin. Tähän mennessä on kokeiltu porkkanasosekeitto, kanakeitto, linssikeitto ja punajuurisosekeitto. Ja sitten tietysti erinäisiä pottu+lisuke-settejä sekä sekalaisia salaattivariaatioita. Uusia töitä aloitin kuun alussa, kovasti olen viihtynyt sielläkin. Opinnotkin ovat tässä ohessa melkein itsekseen edenneet kokonaisen kahden kurssin verran!

Että hei, ei tässä oikeastaan tarvitsisi enää kuin saada ruokavalio kuntoon ja ruveta liikuntaa harrastamaan, niin alkaisi olla melko hyvä paketti kasassa!

Ehkäpä jo huomenna uskaltaudun vaa'alle ihan kokonaisuutena. Ruokavalion jo laitoinkin kuosiin. Ja sen liikunnan minä tässä ... noh, laitan kuntoon. Jahka kerkiän. Mutta että jotain uutta liikuntalajia olisi lähdettävä testaamaan, ihan jo pelkästään siksi, että pääsisin tänne tekemään raporttia!


Ps. Tästä vielä loppukevennyksenä hiljattain bongaamani kirja.
Tarkemmin en tutustunut, mutta melko varma olen, ettei ollut minun tarinani osa tämän tutkimuksen aineistoa. Yst.terv.nimim. "Opiskelijuutta jo vuodesta 2007"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti